MENU

İnstagram Etkileşimleri

Şimal ÖCEK   •   Kaynak   •   11 MART, 2024

Her işletme ve markanın mutlaka kullanması gereken en önemli sosyal medya uygulamalarından biri şüphesiz ki Instagram. Sunduğunuz ürün ve hizmetler ile ilgili görsel paylaşımı, bilgilendirici içerikler, müşterilerle birebir temas ve dijital dünyadaki varlığınız için Instagram oldukça önemli bir konumda yer almaktadır. Instagram’ı en efektif şekilde kullanabilmeniz, markanız, marka bilinirliğiniz ve satışlarınız açısından büyük önem taşımaktadır. Her uygulamada olduğu gibi Instagramda da doğru paylaşım saatleri ve paylaşım biçimleri mevcuttur. Instagram etkileşim saatleri, gönderilerinizi hedef kitlenizin görebilmesi için oldukça önem göstermeniz gereken noktalardan biridir.

İnstagram Etkileşim Ne İşe Yarar?

Marka bilinirliğinizin artması, potansiyel müşterilerinizin ürün ve hizmetleriniz hakkında bilgi sahibi olması, rakiplerinizin önüne geçerek daha fazla bilinirlik ve satış elde edebilmeniz noktasında etkileşim dediğimiz unsur önem arz etmektedir.

İnstagram Algoritması ve Etkileşim Optimize Etme

Instagram algoritmasının, gönderilerinizi öne çıkartacak farklı kuralları ve işleyiş biçimleri mevcuttur. En doğru paylaşım saati ölçümü için Instagram analizler kısmını kullanabilirsiniz. Burada, hangi saatte paylaştığınız gönderiler daha fazla erişim ve etkileşim almış görüntüleyebilirken, hangi gönderi biçimlerinin daha fazla görüntülendiğini de görebilirsiniz.

İnstagram sizden her gönderi biçimini kullanmanızı bekler. Bu nedenle tek bir gönderi biçimine odaklanmak, örneğin sadece reels paylaşıp keşfet kısmına gönderilerinizin düşmesini sağlamaya çalışmak yanlış bir içerik startejisi olacaktır. Reels, gönderi, kaydırmalı gönderi, story gibi tüm gönderi biçimlerini doğru oranda kullanmalısınız.

Etkileşimlerinizi ve görünürlüğünüzü yükseltmek için en kritik noktalardan biri de düzenli paylaşım yapmaktır. Bunun için aylık bir içerik planı oluşturmak işinizi kolaylaştırabilir. Sektörden sektöre değişiklik gösterse de, en iyi gönderi saatleri araştırması yaparak markanızın sektörü için en doğru gönderi vakitlerini saptayabilirsiniz. Örneğin, bir turizm şirketi için en doğru post saatleri sabah erken saatler ile Cuma sabah saatleri olacaktır. Bununla birlikte, bir yiyecek – içecek işletmesinden söz ediyorsak bu işletmeler için de en doğru saat öğle yemeği saatleri olacaktır. Çalıştığınız sosyal medya ajansı ile beraber sektörünüz için en doğru gün ve saatleri belirleyerek buna uygun bir Instagram içerik planı çıkarabilirsiniz.

Bunların dışında, hesabınızda vakit geçirmek, benzer sektördeki sayfaları takip edip etkileşim içerisinde olmak, beğeni ve yorumlar yapmak algoritmanın sizi öne çıkarması için doğru bir hamle olacaktır. Sektörünüzdeki farklı markaların hangi gün ve saatleri, hangi içerik türlerini tercih ettiğini gözlemleyerek rakip analizinden de faydalanabilirsiniz. İnstagrama gönderi atma saatleri sıklıkla farklılık gösterebilir. Yenilikleri özenle takip ederek ve uyum sağlayarak hızla değişen bu dijital dünyaya ayak uydurabilir ve markanızı da bu dünyaya adapte ederek her zaman güncel kalabilirsiniz.